piątek, 30 marca 2012

Tortano

Przepis zawędrował do mnie od Pistachio i jest przepyszną formą kanapki:)

Składniki:

Ciasto:

15g świeżych drożdży
300ml ciepłej wody
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka miodu
1,5 łyżki soli morskiej (lub łyżka zwykłej)
175 g mąki z pszenicy Durum
175g mąki pszennej chlebowej

Nadzienie:

Jak kto lubi:)
Ja zazwyczaj nadziewam fetą, pomidorami suszonymi, szynką, cebulą i usmażonymi bakłażanami, ale wariacji jest multum.

Wykonanie:

Pokruszone drożdże włożyć do miseczki. Dodać wodę, oliwę, sól i miód. Wymieszać. Dosypać mąkę i miksować całość (końcówki haki) do uzyskania gładkiego i elastycznego ciasta (około 10 minut). Przykryć miskę ściereczką i odstawić ciasto do wyrośnięcia na 40 minut. Ciasto powinno podwoić swoją objętość.

Posypać mąką blat i dłońmi rozciagnąć na nim ciasto na prostokąt grubości 1 cm. Nie wałkować. Brzegi ciasta posmarować wodą. Na wierzchu rozłożyć nadzienie. Ciasto zwinąć jak roladę, a następnie uformować z niego wieniec. Przełożyć na blachę do pieczenia wyłożoną papierem. Przykryć tortano ściereczką i pozostawić do ponownego wyrastania na 30 minut. Piekarnik rozgrzać do 250 stopni C. Wstawić do piekarnika blachę z tortano i obniżyć temperaturę do 200 stopni C. Piec 35 minut. Studzić na kratce.

Długo szukałam mąki Durum, w końcu się poddałam i piekę z pszennej - również wychodzi, ale może kiedyś będzie mi dane spróbować oryginału:)

Smakowite zdjęcie będzie jak mi Alzheimer pozwoli znaleźć folder, albo aparat:) Ale warto!

1 komentarz:

  1. E, no, kochana, tortano jest normalnie zajebiste. Tez robimy od tamtego roku regularnie. Tez od Pistacio Lo przepis wzielismy:)

    OdpowiedzUsuń